A rövid bevezetést követő 2. fejezetnek kettős szerepe van.
Egyrészt a feladatok tárgyalása közben ismertetjük mindazokat a fogalmakat, amelyek a későbbi részek
megértéséhez szükségesek: a legnagyobb nem felírható szám ,
a nem felírható számok száma
, továbbá ezek extremális változatai:
max
és
max
, ahol
Másrészt 15 jellemző feladat bemutatásával az oktatás céljait szeretnénk
szolgálni. A feladatok között szerepel diákolimpiai és főiskolai versenyfeladat;
korábbi publikációkból kiemelt, rövidebben bizonyítható, a témakör jellegzetes
módszereit bemutató tétel és néhány saját javaslat is [18].
Ezek a feladatok feltételezésünk és eddigi tapasztalataink szerint felhasználhatók
az iskolai tehetséggondozásban. Az előbb említett feladatok megoldásán
kívül kitérünk a történeti vonatkozásokra, az új eredmények
közlésére és nyitott kérdések ismertetésére is.